onsdag 22 december 2010

Minijulafton med tjejgänget

Nu i söndags hade vi vår årliga tradition MINIJULAFTON med tjejgänget. Vi träffas varje år hemma hos någon av oss och firar julen tillsammans. I år saknade vi dock Mirjam och Hanna. Alla ska köpa en julklapp för 200 kr till någon. Vem man ska köpa till lottar vi några veckor innan. Jag köpte i år till Liza och fick ett jättefint silverfat och hjärta av Therese. Bilder på dessa får ni se senare då jag har en alldeles speciell plan för dessa två.

Jag bjöds på fantastiskt god kalkon om jag får säga det själv. egentligen borde jag inte erkänna varifrån jag fått receptet men, Pernilla Wahlgren. Receptet hittar ni här. Det var mycket enklare att göra helstekt kalkon är jag trodde och fantastiskt gott med fyllning. Till efterrätt åt vi en Christmas trifle utifrån min nog outtalade idol Leila Lindholm :o) receptet på den hittar ni här.

På bilden sedan ser ni hur jag hade dukat dagen till ära. Tittar ni riktigt noga ser ni att den som sitter till höger redan tagit för sig då jag kom på att jag skulle fota. MÅSTE bli bättre på det. Syster-yster ska hjälpa mig nu i jul och "småkursa" med mig. Vi får se om det ger något resultat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar