onsdag 2 mars 2011

Fyndat i Ullared

Antar att detta inlägg kan vara kul för vissa medan andra undrar hur jag tänkte, men jag är sååå nöjd med min resa till Ullared i söndags.




Helt knasiga som vi är åkte vi söndag natt för att vara framme till dess att de öppnade gick hela dagen och åkte hem på kvällen. Tanken var i alal fall så men Mia och hennes kompis Helen skulle hämtat mig kl. 3 typ men än en gång gjorde Mias fantastiska lokalsinne sig påminnt och efter att de varit en sväng i Gustavsberg och utåt Norra lagnö vände de och kom och hämtade mig. Det absolut roligaste med detta är att Helen berättade hur Mia letade efter den nedlagda affären som vi använder som kännetecken för att våra gäster är framme. -Den ska ligga här någonstans! Haha, så roligt! Men sedan var vi på gång. Mia körde nästan hela vägen ner, exemplariskt dessutom utan att köra fel en enda gång. Helen tog sista biten bakom ratten.

Väl framme laddade vi med varsin kundvagn och 3 korgar var. Fantastiskt vad grejer det fanns. De hade även gjort en del förbättringar, större lokaler, bättre planerat, större avstånd mellan gångarna och ett café och en restaurang på övervånigen. Helt klart ett lyft.

Efter 8-9 timmar, en proppfylld kundvagn och 5 kundkorgar och lite shopping i butikerna utanför Gekås var jag ganska nöjd. Väl framme i kassan trodde jag att jag skulle ha spräckt min "10 000-kr-kvitto-oskuld". Men som sagt man kan alltid fynda på Ullared. Slutsumman för kalaset hamnade på 6 700 kr inne på Gekås samt 550 kr för resan + 2 par skor för 900 kr.

Vill passa på att slå hål på en myt kring Ullared, -Jag har varit där 4 gånger och har aldrig fått köa, varken utanför eller inne i varuhuset!

Vill ni se vad jag köpte?!

Lite inredningsdetaljer. Några finns inte med på bild utan kommer senare.


Rengörings- och hygienartiklar


Leksaker och kläder till mina fantastiska syskonbarn. Det är 2 födelsedagar i maj och en namngivelse i april. Perfekt att köpa presenter redan nu och ha det avklarat!


Kläder till mig och Jocke. Inte så mycket då det var ganska dåligt denna gång. De hade mycket träningskläder till bra priser. Utbudet på Gekås är helt beroende på vad de fått in för partier. Ibland är det jättebra andra gånger inte lika bra. Var dock inte där för att fynda kläder utan för att fynda till bröllopet.


Och OM jag fyndade. Fick tag på saker som vi budgeterat det dubbla för. Någon som ser ett tema?


Massor av godis till bröllopet. Nu gäller det bara att gömma det väl så det inte "försvinner" några bitar ur varje påse. Det är tur att det är i väl förslutna påsar och inte lösvikt för DÅ hade det varit svårt att hålla sig borta!


Som sagt, sååå himla nöjd med min fyndresa till Ullared!

Ps. Vill även tillägga att jag inte shoppade för mest pengar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar