torsdag 20 januari 2011

DIY tygblomma

Jag bara älskar pysselprojekt. Det kanske ni redan har märkt då jag i ett svagt ögonblick valt att sy 300 vimplar till vårt bröllop. Men, men! Det finns mindre projekt som passar sig för en kväll framför TVn.

Igår var jag på syjunta med studiecirkeln. Vi är ett glatt gäng tjejer som träffas ca. en gång i månaden. Vi har olika tema varje gång. Initiativet är taget av några tjejer som valt att bjuda in sina vänner som inte känner varandra och mixen blev super. Vi har lika trevligt varje gång vi ses.

Så igår var det syjunta! Jag hade med mig lite spillbitar av tyg och tänkte göra så många tygblommor jag hann. Tur för mig var att några av de andra inte hade med sig några egna syprojekt så jag fick välbehövlig hjälp. Tack alla för all hjälp ni var verkligen fantastiska!

Tygblommor är lätt att göra och kan förgylla det mesta. För er som har barn är det fullkomligt bedårande att så fast några på favoritkoftan eller filten. Nedan följer en enkel instruktion för hur du gör.












Sy fast pärlorna så det ser ut som "blommitten". Antal pärlor väljer du själv
beroende på hur stor blomma du har. Vissa tyckte igår att det var enklare att
sy fast pärla för pärla. Detta väljer du själv.





Ju fler desto bättre! I love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar