måndag 10 januari 2011

J "hjärta" S

Ja, så är det verkligen! Inget påtvingat eller konstlat utan ren och äkta kärlek. Som jag berättat innan så har vi byggt lite vägg i hallen för att täcka för där garderoberna satt innan. Häromdagen när jag stod och fixa lunch i köket ropade J till mig att väggen var färdig. Jag gick dit och titta lite snabbt. -Ser det bra ut? frågade han. Slentrianmässigt -Ja blev det till svar. -Men ser det verkligen bra ut? frågade han igen. -Ja! sa jag igen. - Men då du kan inte ha kollat så noga? -Hurså! Då såg jag vad han hade gjort. Innanför reglarna i den vägg vi skulle bygga igen låg en liten regelstump.




Kärlek!


Hallprojektet fortskrider. Hade ju beställt tapeten på en lokal byggbutik som bara finns på Värmdö och i Nacka, inga namn. Men idag ringde de upp och meddelade att det skulle kosta mig 175 kr i fraktavgift bara att få hem den. -Nej tack! Så nu har jag beställt den med fri frakt och för 20 kr mindre /rulle från; -Ja så klart, Måleributiken i Alvik

Bröllopsplaneringen går vidare. Är riktigt bra på att surfa nu faktiskt. Vi har så mycket roliga planer för vår fest. Dessvärre kan jag inte riktigt berätta om det här då några av er som läser bloggen även är bjudna på bröllopet. Jag kan dock berätta att offert och menyförslag från Ost och deli/Saltmagasinet i Västervik kom idag. Den såg riktigt smarrig ut och helt i temats linje. Lite småfrågor dock innan bokning.

Nu vankas det vitlöks- och örtmarinerad nötstek med sallad, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar