måndag 3 januari 2011

Projekt hall

Efter en hel del ledig tid, slappande i soffan och mystid med familj och vänner har vi äntligen gått vidare med renoveringen. Det var välbehövlig ledighet men nu är vi laddade till tusen. Svårast med att komma igång igen var att vi hade lovat varandra att vi inte fick gå vidare innan allt i kök och vardsgarum var klart. Det gick så där. Men till vårt förslag saknades det vissa saker så vi inte kom vidare. Dessa inhandlades dock igår och vissa har redan hittat sin rätta plats.

Så satte vi igång att riva i hallen. Det är alltid kul att riva. J älskar att bygga och såg mycket fam emot att få bygga vägg där gamla garderoberna stod. Själv är jag mest intresserad av slutresultatet. Man har ju en bild av hur det kommer att bli. Väl där är fantastiskt.

Så här såg hallen ut när vi flyttade in,



Längst till vänster är ingen trappa upp till övervåningen utan det är garderober med spegeldörrar. Klinkert är min favorit, not! Samma klinker med samma mönster satt även i köket. Det var en fröjd att riva ut det. Jobbigt med helt klart värt det :o)




Som sagt har vi nu rivit ut garderoberna och golvet och börjat återställa väggar och golv.

Hall mot vardagsrummet



Mycket furu var det i huset. Denna dörr är nu vitmålad. Samma vita färg vi har på alla lister, trätak och dörrar. Vi har valt högblankfärg då vi vill att det ska synas ordentligt att det är målat.



Jag gillar natuliga material, eller det som ser natuligt ut i alla fall. På Bauhaus hittade vi detta lite ljusare klinker i sten. Så snygga och matta. Golvet ska läggas i hela hallen som nu är betydligt större än när vi började.



Hall mot utgång




På väggarna har vi beslutat oss för tapet med pärlspont nertill. Vitmålad givetvis. Vi hade bestämt oss för en tapet igår. Men kanske har jag ändrat mig. Så J om du läser detta så har jag beställt lite tapetprover för oss att fundera över. Visst är det härligt med en ombytligt "fru"?!

Nu är det dags att gipsa i hallen där J byggde vägg igår. Jag återkommer med hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar