fredag 21 januari 2011

Shopping på nätet

Vi bor på landet, -Vi bor på landet! Så enkelt är det. Missförstå mig rätt, jag älskar att bo på landet men det är ju inte riktigt detsamma. Speciellt inte då det gäller shopping. Det är därför det är så fantastiskt att du kan shoppa runt i hela världen hemifrån. allt du behöever är en dator och ett betalkort. -Farligt!

Jag gillar att shoppa! Inte shoppa bara för sakens skull utan då jag har ett syfte med det. Låt oss säga t ex inför ett bröllop :o)

Jag har som ni vet surfat en hel del de senaste veckorna och tänkte dela med mig om mina favoritsidor för internetshopping.


And the winners are:

1. www.etsy.com

I love! En amerikansk sida som påminner om Blocket och Ebay men som är så mycket mer :o) Här kan man kategorisera utifrån Handmade, Vintage, Supplies, All items, Sellers. Denna sida är fantastisk och jag kan spendera flera timmar där. Kan avslöja att en del detaljer till oss och till festlokalen är inköpta på denna sida. Det gäller att passa på då dollarn är så billig.

Man måste skapa ett eget konto och betala med paypal. Det tar cirka en vecka efter att man shoppat innan men har det i brevlådan så man får inte ha för bråttom.


2. www.tradera.se

Har du inte upptäckt Tradera ännu är det dags nu! Lägg inte bud direkt utan lägg in en påminnelse i din kalender ca. 10 minuter innan auktionen går ut och gå in och buda då. På detta sätt trissar du inte upp priset. att buda är en konst och ibland gör man fynd. Köpte ett fint fat till bröllopet för 9 kr häromdagen :o)


3. www.bakeitpretty.com

Fantastisk amerikansk sida med massor av roliga grejer. Tyvärr kan man inte köpa något som är ätbart så som strössel, ätbara blommor m.m. Detta då de inte kan skicka det till sverige pga olika regler angående färgämnen m.m. Vilket i o fs är en bra grej men man skulle så gärna vilja ha alla fina små saker att dekorera sina nybakade muffins med.


4. www.kakburken.se

För oss som gillar bakning. En svensk sida. Inte så fin dock lite uppfräschning layoutmässigt skulle inte skada men de har väldigt fina grejer till bra priser.

Detta är mina favoritsidor just nu. Givetvis är de bröllopsrelaterade men man kan hitta fina saker att förgylla sitt hem och sin vardag med även om man inte planerar bröllop :o)


Happy hunting!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar