fredag 4 februari 2011

Div. saker efterlyses

Bröllopssurfandet går vidare.  Tror jag kan ha hittat min brudklänning. Kan ju inte lägga upp bild här då jag vet att J läser denna blogg. Det är nog den enda traditionen jag kommer försöka hålla, -J kommer inte att få se min bröllopsklänning innan bröllopsdagen.

Men tillbaka till klänningen, den är så himla fin. Jag hittade den på en amerikansk sida och det var kärlek vid första ögonkastet. Den kostade dock mycket mer än vad som finns budgeterat för klänning. -Vad göra? Kontaktade några sömmerskor som jag hittade rekommenderade på Bröllopstorget. Fick napp hos en som låg inom budget. -Såå himla glad! Det ska ju dock tilläggas att jag har höjt budgeten för klänningen från ursprungsbudgeten (gjord i maj 2010) med ca. 150 %.

Då jag inte kan visa bilder på den lägger jag upp lite andra inspirationsbilder på fantstiskt fina klänningar.










Så till förklaringen av rubriken. Det finns vissa saker som jag letar förgäves efter men inte lyckas återfinna. kom jag på att jag kanske känner någon som känner någon eller som rentav själv har någon av dessa saker i sin ägo. Så here goes. Jag är på jakt efter:

- Billiga pinnstolar. Vi ska ha cirka 40 till så jakten är igång. De får kosta max 100 kr st.
- Polaroidkamera. Helst den äldra versionen men även nyare variant som skriver ut bilderna direkt är ok. Att låna helst.
- Gammal skrivmaskin. Som funkar. Ju äldre och mer sliten desto bättre. Min tärna T trodde hon hade en i sitt källarförråd. Har inte hört något mer. Samam här, helst låna den.

Det är allt jag kommer på just nu men återkommer säkerligen med fler krokar efter saker som jag är på jakt efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar