måndag 7 februari 2011

Bröd & kokböcker

Sedan 1 januari har J och jag lagt om vår kost och och äter nu enligt GI, dvs all mat man stoppar i sig ska ha så lågt glykeimiskt index för att hålla ett jämt blodsocker. Vi fick frågan om det var -Pre. wedding! men det är snarare -After julen 2010! Blev en hel del god mat och dryck under julen och det var dags att göra något åt det.

Det går bra för oss båda. Vi har väl stått still i 2 veckor nu viktmässigt men, men, det kommer nog igång igen. Det jag saknat mest (förutom smågodis så klart) är BRÖD. Det finns ett recept i den bok vi följer men jag har inte vågat prova då jag verkligen älskar bröd så det finns risk för 5 veckors brödkompensation. I fredags bakades det trots detta bröd enligt GI-recept hemma Hos Lewells. -Vilken lycka! Det var så gott!







Färdigt!



Då jag inte äger rättigheterna till receptet kan jag inte lägga upp det här men jag kan tipsa er om boken 6 kilo på 6 veckor och derad gratisblogg http://www.6kilo6veckor.se/ .

Hemma i huset jobbar vi på. Det är svårt att hitta motivationen för de större projekten men de mindre går bra. I helgen fick vi upp kokbokshyllorna vid matbordet. Blev riktigt bra om jag får säga det själv.








2 kommentarer:

  1. Nu vill vi komma o hälsa på snart! Ni har det så fint! <3 o brödet smakar vi gärna också!:-) Kram på dig din pyssel-gumma;-)

    SvaraRadera
  2. Johanna!

    Vi ska se till att få till en middag snart... Återkommer :o)

    KRam

    SvaraRadera