onsdag 9 februari 2011

Kärleken till maskiner

Låter mer avancerat än vad det är med jag älskar verkligen maskiner. Då menar jag inte verktyg eller bilar utan köksmaskiner. I flera år önskade jag mig en Kitchen aid och för några jular sedan fick jag en av min fantastiska J. Jag älskar den! All bakning blir så mycket enklare för att inte tala om att vispa ägg till maränger. Något som aldrig blev bra innan blir nu perfekt! Att den är creme vit och matchar vårt SMEG-kylskåp perfekt är ju ingen nackdel.




För att spä på ytligheten och materialismen lite måste jag berätta om min nya kärlek. Vi har från första stund vi smakade på Nespressos kaffe haft en kärlek till detta. Vår maskin har dock några år på nacken och mjölkskummaren funkar inte alltid som den ska. Och ska jag vara helt ärlig matchar den inte resten av köket. Så in med det nya och ut med det gamla! Häromdagen fyndade vi en ny Nespressomaskin och det är sann kärlek och riktigt gott kaffe. Den är lite mer automatiserad och lättare att göra rent!


 och så är den givetvis creme vit!


Vet att jag hade lovat bilder på Seppos bänk idag men det är inte riktigt torr ännu. Kanske hinner jag lägga upp bilder under kvällen. Men jag kan dock ge er en liten sneakpeek på den del av hallen som är helt klar. Golvet blev så fint. Många timmar och ett  "litet bråk" senare är det nu på plats och vi är så nöjda!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar